✅ Ooit aten we dieren - Roanne van Voorst (juni 2019) - Boek Downloaden

Ooit aten we dieren
Boektitel : Ooit aten we dieren
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 255 pagina's
Jaar : juni 2019
Categorie : Boeken, Dieren & Samenleving,
Uitgever : Podium b.v. Uitgeverij
Taal: Nederlands

De laatste jaren ben ik steeds minder vlees gaan eten. Dat begon vanuit idealen en moralen waardoor vlees bij mij letterlijk en figuurlijk een nare bijsmaak begon te krijgen. Compleet vegetarir (of dus veganist) ben ik nog (lang) niet maar ook voor mij was 'Ooit aten we dieren' een schot in de roos. Roanne van Voorst gaat goed in op verschillende zaken die voor de 'normale consument' zoals ik helemaal nieuw zijn en soms een beetje confronterend. Ik vond het daarom juist fijn om meer te weten te komen over de gehele vlees- en zuivelindustrie en om mezelf vanaf een afstandje of vanuit een ander perspectief te bekijken. Daarbij leest het boek lekker weg en heeft het een goede balans van een serieuze en grappige schrijfstijl. Of ik op korte termijn helemaal 'vegan' zal eten durf ik niet te voorspellen maar Van Voorst heeft me in ieder geval bewust gemaakt van ons complete eetsysteem en mijn eigen eetgedrag. Waardevol voor iedereen dus dit boek! Als we allemaal nt dat beetje (zelf)bewustzijn kunnen creren wordt de toekomst van onze planeet vanzelf een stukje rooskleuriger voor ons nageslacht.

Dit is het boek wat iedereen zou moeten lezen! Het laat een duidelijk beeld van een mooiere diervriendelijk toekomst zien. En wat mij zo geruststelde onderbouwd met de cijfers van nu. Dus geen gekletst maar wetenschappelijk bewezen.

Geschreven vanuit een perspectief waar ik van overtuigd ben ..... ooit kijken we met ongeloof terug naar deze tijd en de manier waarop we omgaan met dieren om ze tot voedsel te maken.

Melk is goed voor elk. Een ei hoort erbij. We zijn opgegroeid in een tijd waarin het eten van dierlijke producten volkomen geaccepteerd is. Wetenschappers voorspellen echter dat dit in de nabije toekomst taboe zal worden. Net zoals ooit heksenverbranding slavernij en homodiscriminatie ineens niet meer konden. Over een aantal decennia zal veganistisch de norm zijn en vragen onze kleinkinderen ons hoe we ooit dieren hebben kunnen eten. Met een optimistische blik laat Roanne van Voorst zien hoe we ons op deze toekomst kunnen voorbereiden. Ze gaat in gesprek met boeren blikt terug op de tijd dat er giraffen werden gegeten en doet uit de doeken waar zelf tegenaan loopt als beginnend veganist. Dit maakt Ooit aten we dieren tot een onmisbaar boek voor vegetarirs flexitarirs n overtuigde vleeseters.

Recomended Book: