✅ Ketters - Ayaan Hirsi Ali (maart 2015) - Boek Downloaden Gratis

Ketters
Boektitel : Ketters
ISBN: 9789045029948
Totaal Pagina's : 288 pagina's
Jaar : maart 2015
Categorie : Mens & Maatschappij, Sociologie, Literatuurwetenschap
Uitgever : Atlas Contact
Taal: Nederlands

Ik heb zelf moslims in mijn familie. Zij zijn voor hervorming nooit begreep ik waarom zij zich niet uiten tegenover hun broeders en zusters. Het boek geeft een korte heldere uitleg over de geschiedenis van de koran en waarom dit zo lastig is hier kritiek op te hebben. Voor je weet ligt je hoofd op straat en je moordenaar zal worden geerd. Antwoorden op deze in het westen onbegrepen gedrag. Ik hoop van harte dat veel mensen dit lezen. Ik ben anders naar de Islam gaan kijken niet negatief maar met een uitgestoken hand naar mensen die willen hervormen of in ieder geval een discussie willen aangaan.

Leerzaam boek door gebeurtenissen in wereld en samenleving wekte zij mijn nieuwsgierigheid op. Toch ben ikiets verder dan de helft afgehaakt omdat ik me niet meer op mijn gemak voelde door steeds geconfronteerd te worden met dood en verderf dat als een grote donkere wolk boven ons hangt,zoals zij waarschuwt. Natuurlijk is het zoals het is maar het werd me teveel. Ik raad ieder aan zelfs scholieren,maar ook politici om dit te lezen. Begrijpen zal ik het niet maar weet nu wel het waarom.

Geschreven bij Ketters

Ketters 1e druk is een boek van Ayaan Hirsi Ali uitgegeven bij Uitgeverij Augustus. ISBN 9789045029948 Met de Arabische Lente leek de islamitische wereld aan een veelbelovende omslag bezig. Maar de recente aanslag op Charlie Hebdo de opkomst van de barbaarse IS en de oorlogen in Syri en Irak tonen aan dat de relatie tussen de islamitische samenlevingen en het Westen weinig is veranderd en een gevaar vormt voor de wereldvrede. Ayaan Hirsi Ali pleit voor een reformatie van de islam een gematigde islam met gelovigen die kunnen leven met twijfel over de Koran en kritiek op de Profeet verdragen. Ayaan Hirsi Ali daagt de jihadisten onverschrokken uit en beschrijft wat islamieten moeten doen om hun religie van de 7e naar de 21ste eeuw te tillen . Het Westen moet ophouden concessies te doen want Islam is geen vredelievende religie zegt ze. Niet degenen die tegen de vrijheid van meningsuiting zijn maar hervormingsgezinde Moslims verdienen onze steun. Ketters is geen oproep tot strijd maar een pleidooi voor vreedzame verandering en mondiale tolerantie. Toon meer

Recomended Book: