✅ U2 onder een bloedrode hemel - Uitgeverij Brandt (16-Sep) - Boek Downloaden

U2 onder een bloedrode hemel
Boektitel : U2 onder een bloedrode hemel
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 384 pagina's
Jaar : 16-Sep
Categorie : Media & Entertainment, Muziek,
Uitgever : Uitgeverij Brandt
Taal: Nederlands

Het was een poosje geleden dat ik de cds van U2 gedraaid heb tot ik de afgelopen weken de columns las van de mensen die hier boven genoemd worden. Ik las zoveel herinneringen en informatie over deze bijzondere band. Veel songteksten en uitspraken van bandleden. U2 verbindt en verdeeld zelfs in dit boek staat er in het begin. Het is ook geen ode aan U2 maar een kritische kijk op deze band. Het is een boek waarin de samensteller mensen echt de ruimte geeft om te vertellen over hun band of ervaringen met U2. Als een bekende zanger zich ook met de ellende in de wereld gaat bemoeien en zelfs wereldleiders aanspreekt op hun gedrag dan vindt niet iedereen dat even leuk. Tot zover de kritieken. Vooral als je leest over dat ze zelf niet onbemiddeld zijn gebleven maar het feit dat iemand zijn positie als artiest gebruikt om iets goed te willen doen voor de mensen wordt ook gewaardeerd. Dubbel is dat vond ik. In de meeste verhalen wordt er naar Bono verwezen hij is ook echt het gezicht van deze band maar de andere leden komen ook aan bod. De lay out van het boek is rustig mensen nemen echt de tijd om hun ervaringen op te schrijven. Door deze rust krijg je de tijd om hun te leren kennen maar ook het tijdsbeeld van de afgelopen veertig jaar komt aan bod. Kun je je nog voorstellen dat tieners kilometers fietsen om naar hun band te kunnen luisteren? Of met een grote radio achterop de fiets gebonden (en die ze dan bij aankomst totaal vergeten netjes op de standaard te zetten) om niets te missen van het live Aid concert? Waar was jij toen? Ik was 10 en keek tv. Gelukkig komt ook het Christelijke aspect aan de orde Bono die vertelt over zijn geloof en zijn visie. Ik ben me nu pas bewust hoe de teksten van de nummers die ik ken zijn genspireerd door de bijbel. Nergens in het boek wordt hier de vloer mee aangeveegd of raar over gedaan. Maar er klinkt een diep respect door in de verhalen die ik las. Hoe een gewone Ierse band de wereld overging iedereen kent hun muziek en zelfs na alles wat er nu in de wereld gebeurt blijven ze bestaan. Ik hoop dat er over 10 jaar een vervolg komt want ik kan me een wereld zonder de muziek van U2 en de woorden van hun nummers niet meer voorstellen. Het boek eindigt met een mooie introductie van de mensen die de verhalen hebben geschreven. Dat scheelde me weer googelen want velen waren onbekend voor mij. Tot ik hun verhalen las. Voor wie is dit boek geschikt? Voor elke U2 fan en elke lezer die eens anders naar die artiesten op het podium willen kijken. Voor diegene die van muziek en verhalen houdt die goed onderbouwd zijn. Veel leesplezier!

Terwijl ik naar U2 luister lees ik de columns elke dag gedurende een week. Niet elke plaat raakte mij en zo raakt ook niet elke column. Maar gevoelige snaren worden beroerd als je columns leest over de liefde voor de muziek van U2 over de teksten en waar Sunday bloody Sunday toch wel een favoriet is. Mooi verhaal van iemand die zijn zoon Bono noemt en wat er gebeurde kippenvel als men schrijft over de aanwezigheid bij een concert. En hoe men teksten gebruikt en interpreteert of ze luidkeels meezingen. U leest het goed hoor tussen de regels door ik ben fan van de band U2 al vanaf het begin. En mijn wens was en is nog altijd een concert bijwonen als ze in Nederland zijn. Het is de enige band waar ik geld voor over zou hebben voor een fysiek optreden denk ik. Nou nee ik denk toch dat ons bin zunig tevoorschijn komt en ik gewoon de nieuwste cd zou kopen en/of een opname met dank aan de nieuwste technieken. Maar dit boek zet mij toch aan het denken en zou ik toch ooit Ik wens U veel plezier met lezen iedereen die van columns houdt van U2 of graag een boek leest. Veel uren leesplezier en herkenning gegarandeerd.

Het is een mooi boek geworden voor de U2 liefhebber en dat ben ik 100 procent U2 heeft nog altijd een grote naam in de popwereld zij zijn onverslaanbaar en op naar de volgende 40 jaar

Veertig jaar geleden werd U2 opgericht. Miljoenen fans groeiden op met de band opvallend vaak in een haat-liefdeverhouding. U2's lyrische teksten vol verwijzingen levenslessen hun extatische optredens en hun verslavende muziek trekken aan maar stoten soms ook af en misschien maakt dt U2 zo fascinerend. In dit boek komen al die geluiden samen. In openhartige verhalen vertellen vijfendertig auteurs - van dominees tot politici en muzikanten en van journalisten tot fans en critici - hoe de muziek van U2 hen voor even of voor bijna altijd heeft aangeraakt. Het resultaat is even divers als dat prachtige oeuvre van U2. Dream Out Loud! Met bijdragen van o.a. Hans Anker Matthijs van den Beukel Jan Andries de Boer Dsanne van Brederode Erik van Bruggen Tsead Bruinja Bart Chabot Ellen Deckwitz Paul Depla Eddy Determeyer Wierd Duk Tom Engelshoven Marcel Harteveld Thomas Heerma van Voss Ingmar Heytze Jim Jansen Olaf Koens Jan van Mersbergen Wilbert Mutsaers Chris van Nijnatten Lilianne Ploumen Marco Roelofs Art Rooijakkers Gert-Jan Segers Marcel van der Steen Christophe Vekeman Jaap Visser Martin Visser Willem Vissers Lucretia van der Vloot Nyk de Vries Jeroen Vullings Pieter-Bas van Wiechen Ruud de Wild Manoushka Zeegelaar Breeveld Toon meer

Best Seller: