✅ De bruggenbouwer - Markus Zusak (18-Nov) - Boek Downloaden op kobo

De bruggenbouwer
Boektitel : De bruggenbouwer
ISBN: Android (smartphone en tablet) | Kobo e-reader | Desktop (Mac en Windows) | iOS (smartphone en tablet) | Windows (smartphone en tablet) | Overige e-reader
Totaal Pagina's : 462 pagina's
Jaar : 18-Nov
Categorie : Literatuur & Romans, Familieromans, Literaire romans
Uitgever : The House of Books
Taal: Nederlands

Zelden ben ik zo ondersteboven geweest van een boek als de Bruggenbouwer (Engelse titel "Bridge of Clay" ook prachtig gekozen)! Wat een meesterwerk levert Markus Zusak hier af. Ik had voortdurend een brok in mijn keel en moest het verhaal soms echt even wegleggen omdat het me zo aangreep. Dat heeft alles te maken met de inhoud maar ook de verteltrant van de schrijver rauw en potisch soms wat chaotisch. Een wasknijper zal nooit meer gewoon een wasknijper zijn... Ach die jongens toch ach die Clay... Wat een leven! Dit boek komt voor mij echt in de top drie aller tijden! Dik verdiend 5 gouden sterren.

Geschreven bij De bruggenbouwer

Het lijkt mooi te beginnen verschillende verhaallijnen. Steeds weer de toezegging dat iets later nog duidelijk zal worden. Als lezer moet je al die draadjes vasthouden en meenemen. Laat je er een los dan verlies je de draad. Voor mij is dit teveel van het goede. Van De Boekendief heb ik genoten maar dit was me teveel. Ik heb me er tot het einde doorheen geworsteld anderen hadden er meer plezier mee ik niet. Een afrader dus.

In de perfecte chaos van een huis zonder volwassenen voeden vijf broers elkaar op volgens hun eigen regels. Hun moeder is gestorven hun vader is gevlucht. Terwijl de Dunbar jongens met elkaar vechten samen lachen en samen hun verdriet verwerken probeert Matthew als oudste de rol van zijn ouders over te nemen in het ontwrichte gezin. Tot Michael hun vader op een dag plotseling weer binnenstapt met een verrassend verzoek. Slechts n van hen accepteert en besluit mee te gaan. Het is Clay de vierde zoon getormenteerd door een lang begraven geheim.

Best Seller: