πŸ‘ Priv-domein 298 - Ik bestaat uit twee letters - A.H.J. Dautzenberg (mei 2018) - Boek Downloaden op kobo

Priv-domein 298 - Ik bestaat uit twee letters
Boektitel : Priv-domein 298 - Ik bestaat uit twee letters
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 720 pagina's
Jaar : mei 2018
Categorie : Schrijvers & Uitgevers, ,
Uitgever : de Arbeiderspers
Taal: Nederlands

Met deze knipoog naar Nescio prachtige personificaties (De watermuggen slepen hun schaduw als een baby in een buikdrager over het water.) potische volzinnen ontroerende zkvs (zeer korte verhalen) en humor die me deed schaterlachen (De Onfrisse Onderbroek. Leent zich prima voor een Suske & Wiske-titel overigens) heeft Dautzenberg mij gedurende een jaar lang op zijn schouders meegenomen en een intieme inkijk gegeven in zijn queeste en verlangen naar zijn gelukkige jeugd. Wonderschoon!

Geschreven bij Priv-domein - Ik bestaat uit twee letters

Humoristisch,relativerend in relatie tot familieleden. Hier en daar indiscreet,de relatie met zijn tweelingbroer komt gelaagd tot uitdrukking. Ook de relatie met zijn neefjes wordt hier mooi aan gekoppeld,waardoor de tweelingbroer ook als vader op de kaart wordt gezet. Beide als zoons van m.n.hun moeder wat beschreven wordt is op z'n tijd ontroerend en kritisch hier en daar. Ook het netwerk van de auteur wordt erbij betrokken waardoor de levendige correspondentie in het jaar 2017 waarin dit boek zich verhaald humoristisch en gepassioneerd op een afstandelijke wijze wordt beschreven.

In de vroege ochtend van 13 december 1967 wordt A.H.J. Dautzenberg geboren drie minuten na zijn broer. Pas enkele uren voor de bevalling hoort zijn moeder dat ze zwanger is van een tweeling en in allerijl wordt een tweede naam bedacht. Een halve eeuw later gaat Dautzenberg op zoek naar zijn gelukkige jeugd. Hij trekt tijdelijk in bij zijn tweelingbroer die sinds enkele jaren in het ouderlijk huis woont en met wie hij een gecompliceerde relatie onderhoudt. Ik bestaat uit twee letters is een compromisloze verzameling dagboekaantekeningen zeer korte verhalen essayistische betogen brieven gedichten en strips.

Best Seller: